Luisteraarsvraag van het nog immer vruchteloos naar interactiviteit hunkerende Radio 1 Journaal:
Morgen is de dag waarop duizenden Britten hebben gewacht; het huwelijk van Prins William met Kate Middleton wordt niet alleen in Groot-Brittannië op de voet gevolgd, maar ook ver daarbuiten. Aan u de vraag: gaat u de ‘Royal Wedding’ ook volgen, en op welke manier?
En zo nee: wat vindt u ervan dat Radio 1 er zoveel aandacht aan besteedt en er morgen de hele programmering voor omgooit?
O nee, die laatste optie is er niet. Het is “ja en hoezo dan”. Aan ‘geen belangstelling’ doen we niet. De ‘we’ die inderdaad geen belangstelling hebben, staan niet alleen. Geplande ‘royal wedding’ bustours zijn bij gebrek aan passagiers afgezegd, hoor ik.
Behalve die ene van Peter Lankhout waarvan Karin Alberts (met Mattijs van de Wiel uitverkoren voor deze prachtklus) een excursie volgt. Opmerkelijk veel mensen zijn erbij omdat ze de trip hebben gewonnen.
Beppen van Lucella Carasso met Hieke Jippes is altijd leuk – zelfs over het huwelijk. Ze stralen samen zoveel blijmoedige gretigheid uit dat ik bijna zélf belangstelling krijg voor het onderwerp.
Dat geldt niet voor de reageerders op het NOS-weblog en ook al niet voor de reagerende tweeps. Daarvoor hoeft het niet, dit huwelijk-gedoe.
U kunt reageren via onze website, of op Twitter via @nosradio1. We gebruiken uw reacties in het Radio 1 Journaal, vanavond tussen 16.30 en 18.30 uur.
Dat belooft op de website het Radio 1 Journaal.
Tenzij uw reactie niet naar wens is althans. Dan verzwijgen we die gewoon.
Dus dat gebeurt.
Lieve NOS: stop toch met die luisteraarsvragen. Ze voegen niets toe. Erger: ze wekken een illusie van ‘we hebben contact met mekaar’. Maar als de luisteraars niet schrijven zoals gewenst dan reageren jullie met ‘zak in de plomp’.
Bespaar zowel de luisteraars als jezelf die onzin.
Nan Luursema zegt
Je hebt gelijk. Dit hoort geen onderwerp te zijn voor het Radioi1-journaal, afgezien van de obligate nieuwsflitsen. Luisteraarsvragen zijn (evenals lezersvragen bij print-media) een vervelende marketing-truc, er wordt niets mee gedaan (wat op zichzelf goed is). Fooling the people is een doel op zich geworden.