Bokito kun je kopen voor 100.000 Euro.
Je neemt ‘m dan niet mee naar huis maar mag ‘m een jaar lang gebruiken in reclames.
Hoe? Blijdorp-woordvoerder Jan Klapwijk denkt aan ‘communiceren’.
Ik denk daar ook aan.
Die mevrouw die door het glas handje tegen hand zat te duwen en het machtige dier diep in de ogen keek. Tot hij haar door de dierentuin sleurde en ernstig verwondde.
Waarna ze nog steeds niet doorhad dat zij mogelijk iets fout had gedaan.
“Goede onderlinge afspraken maken” zegt Klapwijk ook nog en die vind ik in dit verband leuk maar hoe doe je dat in een reclame?
“Maak duidelijk wat je verwachtingen zijn want anders ben je je leven niet zeker?”
Klapwijk: “Gorilla betekent kracht.” Eh-huh.
En: “Zorgzaamheid. En groot. En imposant.”
Okee. Doe mij maar een stokstaartje.
Dan aandacht (hadden we de hele dag al maar blijft leuk) voor die stomme Mitt Romney die het waagt in Londen te zeggen dat Londen de Spelen niet goed heeft georganiseerd.
Dit vergeleken met de Spelen in zijn eigen Salt Lake City.
Daarover hebben veel mensen erg leuke dingen gezegd.
Lucella Carasso haalt Carl Lewis aan: “Some Americans shouldn’t leave their country.”
Yeah, Carl.
Dit vond ik nog op Facebook (onder andere! Er is erg veel meer).
Maar hij is leuk.
Barend zegt
Klapwijk: “Gorilla betekent kracht.” Eh-huh. En: “Zorgzaamheid. En groot. En imposant.”
EN ACHTER DE TRALIES, meneer Klapwijk. Wel eerlijk blijven, ook in de reclame. Een heeeel zielig leven.
Het idee is overigens niet slecht. In Emmen bijv. wordt de dierentuin overeind gehouden door de gemeente, dus op kosten van de inwoners. (Die dan ook nog eens entree mogen betalen ;-))
Ook in Rotterdam en elders gebeurt dat trouwens. Dan zie ik liever bedrijven het gelag betalen.
Dat het – branchevreemde – antireclame is, daar komen ze allicht ook nog wel een keer achter.